Velkommen til Casa Vanja

En blogg hvor jeg deler tanker, ideer og planer rundt oppussingen av huset vårt! og litt fra en travel hverdag som firebarnsmamma!

tirsdag 9. august 2011

Tør vi??


å ha denne på en vegg i stua??

Det ble nok en tur på både Monter og Maxbo i dag. Hadde med hjem ørten tapetprøver og bøker. De fleste jeg likte i butikkene, ble dessverre kjedelige mot sofaen. Enten må det være en lys/hvit tapet der, eller noe helt annet! Mannen min kom over denne i en av bøkene, og min første tanke var: på et soverom ja, i stua nei..

Jeg tok med meg en sofapute og vandret tilbake til maxbo. Skulle vi velge det hvite, lyse og trygge, eller skulle vi gå for noe helt annet?

Og ja, jeg tror faktisk vi skal være litt vågale og velge svart tapet! Men bare på en vegg, ikke på to som i utgangspunktet var planen. Den andre veggen var tv-veggen, hvor det også kommer en stor peis. Både tv`en og peisen har svart omramming, og det er nok kanskje nok med de to tingene på den veggen. Da videreføres også det svarte i tapeten til den veggen. Og dersom vi har en hvit bokhylle og sofaen stående opp mot tapetveggen, så blir ikke tapeten så fremtonende likevel. Og kanskje noen rammer i trefarge, f.eks noe drivvedlignende, eller rett og slett sorthvite bilder i sorte eller hvite rammer. Jeg tror det kan bli ganske så fint! :) Resten av veggene vil males i lys antikk, og med alle de store vinduene vi har i stua, samt lyst gulv og lyse møbler, så vil det likevel blir lyst og fint!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar