Velkommen til Casa Vanja

En blogg hvor jeg deler tanker, ideer og planer rundt oppussingen av huset vårt! og litt fra en travel hverdag som firebarnsmamma!

fredag 29. juli 2011

Huset vårt

Huset vårt er bygd i 1967, og har hovedetasje + kjelleretasje. I hovedetasjen har vi to bad, ett wc-rom, fire soverom, stue og kjøkken. I kjelleretasjen har vi kjellerstue,bad,badsstue, vaskerom og masse masse bodplass!! Blant annet har vi ett rom på nesten 50 kvm som i dag bare brukes som bod. Her er planen at vi etterhvert lager 3 gutterom, samt ett spillerom. Men det er litt fram i tid. Til nå har vi pusset opp soverommet vårt, og laget bad i tilknytning til det. Så deilig å ha ett eget voksenbad! :) vi har overflatebehandlet badet til barna, dvs at vi bare har malt veggflisene, samt satt inn ny innredning og badekar. Dette badet skal på sikt rives og bygges større, derfor har vi gjort det så enkelt foreløpig. Mer om disse rommene kommer det i egne innlegg!


Neste prosjekt er å skifte vinduer i i hele hovedetasjen, sette inn nytt kjøkken og pusse opp stua. Målet er at dette skal være ferdig til jul!

Dette er faktisk vårt tredje hus på syv år. Det første huset vi kjøpte var også ett 70-tallshus. Der pusset vi opp hele huset innvendig, vi bygde om hagen, la beleggningsstein i innkjørselen og malte huset utvelding. Vi ble akkurat ferdig til visning! :) Da var det bare å gå over til husbyggingen, en prosess som både var morsom og slitsom! Det er ikke bare bare å bygge hus når man er gravid med tvillinger og har to små barn fra før av. Denne gangen er jeg ikke gravid, og barna har blitt mer selvstendige. Jeg koser meg med planleggingenav oppussingen, og gleder meg til å bruke god på alt! Nå skal jeg virkelig få drømmehuset mitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar